Corona virus

Wij doen er alles aan om een gezonde omgeving voor onze cliënten en  psychologen te bieden op de vestigingen van HSK. Kunnen of willen cliënten niet naar een vestiging komen, dan behandelen wij telefonisch of online via beeldbellen. Misschien is dat even wennen voor cliënten maar gelukkig heeft HSK hier goede ervaring mee.

Lees meer over behandelen op afstand

Extra psychische ondersteuning

Wij willen u als werkgever en uw medewerkers extra ondersteunen waar mogelijk in deze ingewikkelde tijd. We merken dat medewerkers soms onzekerheden, angsten of stress kunnen ervaren in deze coronacrisis, waarin aangepast werk of thuiswerken opeens heel gewoon is geworden. Een psychische supportlijn of Mental Check-in kan dan helpen.

Lees meer over de psychische supportlijn
HomeWerkgeverPsychische supportlijn

Psychische supportlijn

Wij willen u en uw medewerkers graag extra ondersteunen in deze ingewikkelde tijd. We merken dat medewerkers onzekerheden, angsten of stress kunnen ervaren in deze coronacrisis, waarin aangepast werk of thuiswerken opeens heel gewoon is geworden. Voor sommige medewerkers geeft het aangepast werken juist ruimte om werk en privé anders in te delen, maar anderen merken juist dat het hun uit balans brengt.

Er zijn genoeg werkgevers die pas in actie komen wanneer medewerkers zich ziek melden. Terwijl een kort gesprek over het anders uitvoeren en indelen van werk of een kortdurende coaching de balans al kan herstellen. Als je tijdig stress herkent en bespreekbaar maakt, zijn er geen ingewikkelde interventies nodig. Om die reden bieden wij een laagdrempelige psychische supportlijn voor medewerkers aan, waarvoor wij graag onze expertise beschikbaar maken.

Psychische supportlijn voor medewerkers

Medewerkers kunnen tijdens kantoortijden vrijblijvend gebruik maken van de supportlijn. Onze hulpverlener biedt in een persoonlijk gesprek steun en een luisterend oor. Vervolgens maken wij een inschatting van de mentale fitheid van de medewerker en geven wij praktische tips en ondersteuning.

Telefonische coaching

Als na dit gesprek blijkt dat er aanvullende ondersteuning nodig is, is het van belang dat uw medewerker(s) goed worden begeleid. In dat geval biedt onze hulpverlener een telefonisch coaching traject aan. In de twee weken is er geregeld contact tussen de hulpverlener en medewerker. Tijdens dit coaching traject wordt uw medewerker ondersteund in het structureren van de dagelijkse routine en helpt hen om te gaan met hun emoties en gedrag.

Alles is ingericht om mogelijke ontwikkeling van klachten te voorkomen en mogelijk verzuim en herstelproblemen te beperken. Door de objectiviteit, anonimiteit en deskundigheid van de hulpverleners verschilt dit wezenlijk van collegiale coaching.

Wilt u gebruik maken van de supportlijn en telefonische coaching?

Neemt u dan contact met mij op, dan kunnen we het samen bespreken en indien gewenst direct voor u inrichten.

Accountmanager psychische zorg

06 – 13 12 72 18
n.defretes@hsk.nl

Tips voor uw (thuis)werkende collega’s om mentaal fit te blijven!

U vindt deze tips tevens op onze website https://www.hsk.nl/tips-voor-thuiswerkers/