Corona virus

Wij doen er alles aan om een gezonde omgeving voor onze cliënten en  psychologen te bieden op de vestigingen van HSK. Kunnen of willen cliënten niet naar een vestiging komen, dan behandelen wij telefonisch of online via beeldbellen. Misschien is dat even wennen voor cliënten maar gelukkig heeft HSK hier goede ervaring mee.

Lees meer over behandelen op afstand

Extra psychische ondersteuning

Wij willen u als werkgever en uw medewerkers extra ondersteunen waar mogelijk in deze ingewikkelde tijd. We merken dat medewerkers soms onzekerheden, angsten of stress kunnen ervaren in deze coronacrisis, waarin aangepast werk of thuiswerken opeens heel gewoon is geworden. Een psychische supportlijn of Mental Check-in kan dan helpen.

Lees meer over de psychische supportlijn
HomeWerkgeverExtra psychische ondersteuning

Extra psychische ondersteuning

Wij willen u en uw medewerkers graag extra ondersteunen waar mogelijk in deze ingewikkelde tijd. We merken dat medewerkers soms onzekerheden, angsten of stress kunnen ervaren in deze coronacrisis, waarin aangepast werk of thuiswerken opeens heel gewoon is geworden. Om die reden zijn wij een laagdrempelige psychische supportlijn voor medewerkers gestart, waarvoor wij graag onze expertise beschikbaar maken.

Psychische supportlijn voor medewerkers

Deze supportlijn is bereikbaar tijdens kantooruren (09:00 tot 17:00 uur). Medewerkers kunnen vrijblijvend gebruik maken van deze supportlijn. Onze hulpverlener biedt een eerste luisterend oor en steun aan medewerkers. Het gebruik van de supportlijn is voor uw organisatie en uw medewerkers kosteloos.

Mental Check-In via beeldbellen 

Indien een langer gesprek nodig is, dan bieden wij uw medewerkers een Mental Check-In aan. Dit is een persoonlijk vervolggesprek van 30 minuten met een psycholoog via beeldbellen of telefoon. De psycholoog ondersteunt de medewerker op afstand en bespreekt zijn of haar mentale fitheid. Naast het geven van praktische tips en ondersteuning, maakt de psycholoog een inschatting van de mentale fitheid van de medewerker. Als na dit gesprek toch meer hulp nodig blijkt, kan de psycholoog een vervolginterventie voorstellen. Hier kunt u meer lezen over de Mental Check-In.

Wilt u gebruik maken van de psychologische supportlijn of Mental Check-In?

Neemt u dan contact met mij op, dan kunnen we deze direct voor u inrichten.

Accountmanager psychische zorg

06 – 13 12 72 18
n.defretes@hsk.nl

Tips voor uw (thuis)werkende collega’s om mentaal fit te blijven!

U vindt deze tips tevens op onze website https://www.hsk.nl/tips-voor-thuiswerkers/