Over HSK
Twee hoogleraren (prof. dr. Hoogduin en prof. dr. Schaap) en een jonge psycholoog (drs. Kladler) deelden de overtuiging dat er in het aanbod van psychische zorg nog heel wat te verbeteren viel. Waarom kon men met een gebroken arm wél snel terecht voor een evidence based behandeling, maar werd men met psychische klachten niet snel en adequaat geholpen? Zij richtten in 1991 HSK op, waar snelheid en klacht- en resultaatgericht behandelen met evidence based behandelmethoden en transparante effectmeting de focus kregen.
HSK is een landelijk opererende organisatie voor psychische zorg en is gespecialiseerd in werknemerszorg. HSK biedt bewezen effectieve behandelingen voor veel voorkomende psychische klachten. Wij bieden behandelingen op basis van cognitieve gedragstherapie, EMDR en online therapie in de Basis GGZ en Specialistische GGZ.
Naast interventies gericht op herstel van psychische klachten, bieden wij diensten op het gebied van het voorkomen van psychische klachten (HSK Preventie) en persoonlijke ontwikkeling (Mental Coaching).
Centraal in onze dienstverlening staan onze vijf kernwaarden:
Bevlogen, Evidence based, Snel, Transparant, Aandacht
Nu – meer dan 25 jaar later – heeft HSK ruim 500 medewerkers in dienst. Onze medewerkers bestaan uit meer dan 400 psychologen en een aantal psychiaters, verspreid over ruim 36 vestigingen.
Daarnaast bestaan er binnen HSK expertisecentra voor de behandeling van dwangstoornissen, tics / Gilles de la Tourette en conversiestoornissen.
HSK heeft twee zusterorganisaties:
- Cure & Care Development (CCD) is een opleidingsinstituut voor professionals in de (Geestelijke) Gezondheidszorg.
- Interapy is dé zorgaanbieder en ontwikkelaar van eHealth en online therapie in Nederland. Sinds januari 2012 is Interapy onderdeel van HSK.