Wat zijn de grootste oorzaken van stress?

Factsheet: Stress op de werkvloer download

Corona virus

Wij doen er alles aan om een gezonde omgeving voor onze cliënten en  psychologen te bieden op de vestigingen van HSK. Kunnen of willen cliënten niet naar een vestiging komen, dan behandelen wij telefonisch of online via beeldbellen. Misschien is dat even wennen voor cliënten maar gelukkig heeft HSK hier goede ervaring mee.

Lees meer over behandelen op afstand

Extra psychische ondersteuning

Wij willen u als werkgever en uw medewerkers extra ondersteunen waar mogelijk in deze ingewikkelde tijd. We merken dat medewerkers soms onzekerheden, angsten of stress kunnen ervaren in deze coronacrisis, waarin aangepast werk of thuiswerken opeens heel gewoon is geworden. Een psychische supportlijn of Mental Check-in kan dan helpen.

Lees meer over de psychische supportlijn
HomeNieuwsHSK en Zilveren Kruis sluiten meerjarencontract

HSK en Zilveren Kruis sluiten meerjarencontract

HSK en Zilveren Kruis sluiten meerjarencontract met focus op kwaliteit, korte wachttijden en online GGZ.

Als patiënten geestelijke gezondheidszorg nodig hebben is het van belang dat zij snel met een behandeling starten. Ook de plek van de behandeling, in de praktijk of online vanuit de woonkamer, telt mee voor de gezondheid. Samen met kwaliteitsgerichte afspraken voor angst en depressie behandeling zijn dit de uitgangspunten voor een meerjarencontract tussen HSK Groep en Zilveren Kruis.

De meerjarenafspraak geeft opvolging aan de duurzame onderlinge samenwerking van de afgelopen jaren* en heeft een looptijd tot 2023.

Zorginhoudelijke verbeteringen
Martin Dekker, directeur bij HSK, is verheugd over de meerjarige samenwerking: ‘Voor ons als landelijke aanbieder is Zilveren Kruis een zeer belangrijke partner in het bereiken van onze missie: het bieden van hoogwaardige psychische behandelingen gericht op het beter functioneren van onze cliënten.’

‘We zijn erg enthousiast over het wederzijdse vertrouwen dat spreekt uit deze meerjarenovereenkomst. Dit is zeker een extra stimulans om zorginhoudelijk met Zilveren Kruis samen te blijven werken aan het verbeteren van de psychische zorg in Nederland. Voor Zilveren Kruis’ verzekerden betekent dit dat zij snel kunnen rekenen op de best mogelijke zorg, waar en wanneer dat hen het beste uitkomt.’

Ambitie voor zorg veilig thuis
Veel verzekerden van Zilveren Kruis, onderdeel van Achmea, vinden het prettig om te kunnen kiezen waar zij zorg krijgen. Eén van de speerpunten in het contract is om de komende 3 jaar 10% van de zorg naar huis te verplaatsen.

Carmen Verdoold, senior manager Landelijke Inkoop Zilveren Kruis: ‘Wij hechten er waarde aan dat onze verzekerden snel en effectief hulp krijgen; waar mogelijk in hun eigen vertrouwde omgeving. De keuzevrijheid van onze verzekerden en gezamenlijke besluitvorming met de zorgverleners staan hierin centraal. Met korte wachttijden voor online zorg, expertisecentra en specialistische zorg sluit HSK daar goed bij aan.’

Ondersteuning voor werkgevers
Met een breed scala van diensten voor werkgevers op het gebied van psychisch verzuim en preventie werken HSK en Zilveren Kruis samen aan het optimaliseren van arbeidsgerelateerde zorg. Met het sluiten van deze meerjarenovereenkomst intensiveren Zilveren Kruis en HSK ook op dat vlak de samenwerking.

Zie voor meer informatie ook Zilveren Kruis